
Amasya Bahçeleriçi Mahallesi’nde bir apartmandan yayılan kötü kokular üzerine harekete geçen belediye ve polis ekipleri, girdikleri daireyi çöp ev olarak buldu. İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu kararıyla temizlenen evden yaklaşık 1 ton atık malzeme ve çöp tahliye edildi.
Mahalle sakinleri şikayetçi oldu
Olay, Bahçeleriçi Mahallesi Sebil Sokak'ta bulunan bir apartmanın giriş katında meydana geldi. Daireden çevreye yayılan ağır kokulardan rahatsız olan bina sakinleri, durumu yetkililere bildirdi. İhbarın ardından adrese sağlık personeli, polis, Amasya Belediyesi Zabıta ve Temizlik İşleri Müdürlüğü ekipleri sevk edildi.
Evin içi atıklarla doldu
Ekiplerin güvenlik önlemleri altında girdiği dairede, uzun süredir biriktirildiği anlaşılan evsel atıklar ve kullanılmaz durumdaki eski eşyalarla karşılaşıldı. Yapılan incelemede, çöp yığınlarının hem çevre hem de halk sağlığı açısından ciddi bir risk oluşturduğu rapor edildi.
Çöp kamyonuyla taşındı
Yasal izinlerin alınmasının ardından Amasya Belediyesi temizlik işçileri maske ve tulumlarla evde tahliye çalışması başlattı. Odalardan toplanan çöpler ve hurda eşyalar, kapı önüne yanaştırılan çöp kamyonlarına yüklendi. Hummalı çalışma sonucunda evden yaklaşık 1 ton çöp çıkarılırken, daire ekipler tarafından dezenfekte edildi.
Haber: Sinan HARMANCI