Amasya’da 300 keklik doğaya salındı

Amasya'da 300 adet keklik, kene ve zararlı böceklere karşı biyolojik mücadele kapsamında doğaya salındı.

Haber Giriş Tarihi: 26.06.2026 20:06
Haber Güncellenme Tarihi: 26.06.2026 20:06
https://www.amasyapostasi.com.tr/

Amasya’nın Suluova ilçesine bağlı Bayırlı Köyünde Doğa Koruma ve Milli Parklar Amasya Şubesi tarafından keklik salım programı düzenlendi. Programa Amasya Valisi Önder Bakan, Suluova İlçe Kaymakamı Şafak Gürçam, Kurum kuruluş müdürleri, siyasi parti temsilcileri ve özel bireyler katıldı.

Kafeslerdeki keklikler kene ve zararlı böceklere karşı hep birlikte doğaya bırakıldı.

Program sonunda konuşan Amasya Valisi Önder Bakan, “bugün 300 tane kınalı kekliği milli parklarımızın çalışmasıyla birlikte burada hep birlikte arkadaşlarımızla doğaya saldık, doğaya bıraktık. Hem biyolojik dengenin korunması hem tarımdaki zararlıların toparlanması açısından en önemli doğal mücadelelerden bir tanesi. Bu 2003 yılından bugüne kadar Amasya’da toplam 14 bin 300 bu coğrafyaya keklik bırakılmış. Artık bunların kendi habitatı içerisinde sayıları çoğalıyor, yavruları artıyor. Kene ile mücadeledeki en önemli aktörlerden bir tanesi kekliklerimiz ama bunun yanında biz tarım il müdürlüğümüz ve il özel idaremizle birlikte kene ile mücadelede yaklaşık 7 bin kutu ilaç alımı yapıldı. Bunun yaklaşık 2 milyonluk bir bedeli oldu. Bunu biz kene ile mücadelede ve riskli alan bölgelerimize dağıtımını yaptık. Çiftçilerimiz bunu kullanıyorlar. Umarım bu yılı biz Amasya olarak, şehir olarak kene vakalarından uzak bir yıl geçiririz. Kene ile ilgili vatandaşlarımıza da vesile olsun bu yayınlar.”

Programa katılan ve kenenin daha çok Amasya, Tokat, Çorum, Sivas yani bizim bölgemizi içine kapsayan bir alan içerisinde ortaya çıkmaya başlıyor. Geçtiğimiz senelerde bununla ilgili acı kayıplarımız oldu diyen Ak Parti Amasya İl Başkanı Galip Uzun ise, “Bunun da en iyi mücadele yollarından bir tanesi de keklik, sülün gibi hayvanların doğaya bırakılması ve doğal denge içerisinde, ekosistem içerisinde bu mücadelenin doğal olarak yapılması.”

Amasya’da 2003 yılından bugüne kadar biyolojik mücadele kapsamında doğaya 14 bin 300 adet keklik bırakıldı.

Haber: Sinan HARMANCI